A testmozgás pozitív hatásai

Testmozgás strandon röplabdával

Sporthálóink lefedik az összes létező sportágat, a futballtól kezdve, a vízilabdán át egészen a strandröplabda hálókig. Termékkínálatunkban többek között azért is kapnak hatalmas fókuszt a sporthálók, mert határozott meggyőződésünk, hogy a sportnak a mindennapjaink szerves részévé kell válnia, nem csak szórakozás, hanem egészségmegőrzés céljából is. Eszközeinkkel ezt a testre és lélekre egyaránt jótékony tevékenységet szeretnénk támogatni nem csak élsportolók, hanem olyan átlagemberek számára is, akik az egészséges életmódra törekszenek mindennapjaikban.

A rendszeres testmozgásnak számos előnyös hatása van. Építsük hát be mindennapjainkba és sportoljunk minél többet! Készítettünk egy inspiráló listát olyan érvekkel, amiért érdemes életmódot váltani azoknak, akik eddig esetleg ódzkodtak a rendszeres testmozgástól.

Lássuk tehát a rendszeres fizikai aktivitás előnyös hatásait a szervezetre a teljesség igénye nélkül:

 

1. Agy

Kimutatták, hogy a testmozgás oldja a szorongást, miközben javítja a hangulatot, ezenkívül elűzi a stresszt és a depresszió ellen is hatásos. Elősegíti ugyanis a hangulatjavító szerotonin, valamint a fájdalomcsillapító és általános jó érzést okozó endorfinok felszabadulását az agyban.

2. Bőr

Fokozza a vérkeringést, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Az izzadás lehetővé teszi, hogy a szervezet a bőrön keresztül szabaduljon meg a felesleges anyagok egy részétől.

3. Tüdő

A rendszeresen végzett testmozgás hatására nő a tüdőkapacitása, így javul a légzés.

4. Szív

Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, így nő a szív teljesítőképessége. Az aktív életet élőknél ráadásul kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

5. Emlők

Tanulmányok igazolták, hogy a rendszeresen végzett testedzés hatására csökken az emlőrák kialakulásának valószínűsége a nőknél.

6. Immunrendszer

Az ésszerű mennyiségi keretek között végzett testmozgás erősíti az immunrendszert, míg a túledzés, inkább ellenkező hatást váltanak ki.

7. Vérnyomás

Rendszeres fizikai aktivitás hatására bizonyítottan csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, illetve akiknél pedig ez már kialakult, ott jelentős javulás érhető el.

8. Vérzsír értékek

Az artériák falán nem keletkeznek zsírt és egyéb anyagokat tartalmazó lerakódások, így csökken a vérrögök kialakulásának kockázata a szív-koszorúerekben, amely szívinfarktust illetve stroke-ot okozhat.

9. Diabétesz

Rendszeresen végzett testmozgással megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség. Ha mozgunk, az inzulin ugyanis jobban ki tudja fejteni a hatását, így a vércukorszint ellenőrzés alatt tartható.

10. Vastagbél

Mivel aktivitás hatására felgyorsul a táplálék áthaladása a bélcsatornán csökken a székrekedés kockázata.

11. Nemi szervek

A rendszeres, közepes intenzitású aerob edzés bizonyítottan jó hatással van mindkét nemben a libidóra és a szexuális teljesítményre.

12.  Csontok

A gravitáció ellen ható mozgások és gyakorlatok, mint a futás, lépcsőzés, súlyzózás, segítenek a csonttömeg megtartásában, így megelőzhető/mérsékelhető a csontritkulás.

13. Izomzat

A rendszeres edzés hatására megerősödnek az izmaink. Ennek következtében a csontok védettebbek lesznek a sérülésektől. A fejlettebb izomzat ugyanakkor stabilitást ad, javítja az egyensúlyt és a koordinációt.

14. Ízületek

A rendszeres testmozgás keni, beolajozza az ízületeket, ezáltal csökken az ízületi fájdalom és merevség. Ezen kívül az ízületi gyulladás esetén növeli a hajlékonyságot és az izomerőt.

15. Testtömeg

Az elhízás megelőzésében és kezelésében is kiemelt szerepe van a rendszeres testmozgásnak. Segítségével elégethetők a felesleges kalóriák, így azok nem rakódnak le a szervezetben, illetve a testsúlycsökkentéshez szükséges kalóriadeficit előállításában a diéta mellett a másik fontos tényező.

A védőhálók.hu csapata teljes mellszélességgel támogatja a sportos életvitelt és reméli, hogy sporthálóival biztosítja a megfelelő eszközöket ahhoz, hogy az emberek beépítsék a fizikai aktivitást mindennapjaikba.

 

 

Forrás: https://www.egeszsegkalauz.hu/eletmod/mozgas/miert-mozogjunk-a-testmozgas-15-elonyos-hatasa/zwdbve8

 


Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük